dilluns, 31 d’octubre del 2011

PANELLETS DE LA NU

Per ser la primera vegada que faig panellets, penso que no m'han quedat pas malament. Em vaig passar tota la tarda a la cuina però amb molt de gust!.He fet panellets de pinyons, de xocolata, de coco i de festucs (com a novetat que em van dir al mercat)

Ingredients:
- 2 moniatos mitjans.
- 500 gr d'ametlla cuita mòlta
- pinyons
- virutes de xocolata
- festucs triturats
- 250 gr de sucre
- 2 rovells d'ou (les clares serviran per fer els de coco.
                                               - 1 ou per pintar els panellets
                                               Per els de coco:
                                               - 70 gr de coco
                                               - 70 gr de sucre
                                               - 1 clara d'ou

Preparació:
Primer de tot es pelen els moniatos, els tallem a trossets i els posem a bullir.
Quan ja estiguin bullits els deixem refredar una estona i llavors en el bol on farem la masa ja els podem aixefar amb una forquilla i seguidament anem afegint els ingredients; l'ametlla, el sucre i finalment els ous. És millor barrejar la masa amb la mà i quan se'ns desenganxi sola , la deixem reposar. ( a mi em va costar que se'm desanganxés i la solució va ser posar farina al marbre i a les mans i anar amassant .) La deixem reposar unes hores tapada amb un drap de cuina i llavors ja podem començar a fer els panellets.
Per els de pinyons:  en un plat posar un grapat de pinyons, fem boletes i les passem per els pinyons perquè s'enganxin. Els deixem a la plata del forn i els pintem per sobre.
Per els de xocolata:  en el meu cas faig posar una mica de masa en un bol i hi vaig barrejar les virutes de xocolata . Jo no vaig fer boles, sinó que vaig fer forma de croquetes. També els posem a la plata del forn i els pintem per sobre.
Per els de festucs:  fem el mateix procediment dels de xocolata però en aquest cas festucs , però alhora un cop fetes les boles les rebossarem amb els festucs triturats (com si fós farina de galeta). Jo aquests no els vaig pintar.
Per els de coco:  Fem la clara a punt de neu i afegim el sucre. Barrejem i formen unes montanyetes. Els posem a la plata del forn i els pintem la punta de dalt.
El forn ha d'estar molt calent perquè sigui un moment.

BON PROFIT!!

2 comentaris:

Montserrat ha dit...

Jo els he tastat i estaven boníssims!!!! :-)

Nueta ha dit...

i els teus també estaven molt bons!!